Col·legi de Teatre de Barcelona

Gisela Krenn és la directora del Col·legi de Teatre de Barcelona, un espai de professionalització i referent pedagògic en l’àmbit teatral.

Què s’enduen els joves que han passat pel Col·legi?
Lluitem perquè adquireixin la consciència que l’ofici requereix, art i passió, però també compromís i disciplina.

Quines noves tendències exploreu des del centre en l’estudi teatral?
El fet de ser un centre privat ens facilita la incorporació ràpida dels professionals que investiguen per poder compartir-hi el seu creixement.

Què li falta al teatre, avui?
Una figura jurídica de protecció laboral perquè els que comencen puguin desenvolupar els seus projectes.

El risc és present en les produccions que neixen dins el Col·legi?
El risc és sempre present en el fet teatral, forma part de la seva seducció i una escola és un espai on s’ha de treballar amb llibertat d’equivocar-se.

El Col·legi ha de ser un espai on oferir als joves artistes eines per investigar i desenvolupar idees?
És fonamental que adquireixin eines per poder crear i parlar amb veu pròpia, cada generació té necessitat d’expressar les seves inquietuds i l’escola té l’obligació de ser-ne impulsora i acollidora.

Quin és l’equilibri entre la teoria i la pràctica en el teatre?
La teoria per a l’actor és la racionalització de la pràctica, per la qual cosa la resposta poètica a la pregunta seria que l’equilibri està en la pràctica justa de la teoria.

La col·laboració amb la Nau Ivanow, que posa a la vostra disposició l’espai d’exhibició de la Fàbrica de Creació, ha estat beneficiosa?
Ha estat fantàstica. El fet que puguin presentar els seus primers treballs en un espai professional els fa créixer i crear uns vincles amb la Nau Ivanow que els seran de gran ajuda en el seu futur.

Què suposa per als professionals i estudiants de teatre un espai com la Nau Ivanow?
Significa una porta oberta per construir i veure construir. Un lloc d’intercanvi de necessitats i inquietuds artístiques.

El valor afegit que aporta el Col·legi a la dramatúrgia catalana és visible en l’escena teatral?
Afortunadament podem dir que sí. Tant en les companyies emergents com en les de llarg recorregut podem trobar professionals formats al Col·legi de Teatre que mantenen l’esperit de creació, risc i competència que se’ls va inculcar .

Quin grau d’homologació tenen els estudis de formació teatral?
L’any escolar 2015/2016 vam acollir la primera promoció que en acabar els estudis tindrà el títol oficial de Tècnic superior en tècniques d’actuació teatral. Ha estat i és un camí complicat, però per ara hem aconseguit que els estudiants siguin reconeguts per la Generalitat com a tals i amb tots els drets.

Col·legi de Teatre de Barcelona

About creacioadmin 79 Articles
La Nau Ivanow és un espai de residències d’arts escèniques que facilita a les companyies els recursos necessaris perquè puguin crear i desenvolupar-se en llibertat, sense que hagin d’encaixar en una línia artística concreta. Alhora, fomenta l’intercanvi d’idees i promou complicitats entre els creadors per mitjà de la convivència en espais de treball compartits.