Cicle de creació escènica DespertaLab 2016

1r Premi – Cia. Paradiso 99

NO HI HA BOSC A SARAJEVO

Un franctirador serbi busca retrobar-se amb una dona bosniana a qui va estimar abans de l’inici de la guerra. Ens trobem a la guerra de Bòsnia de 1992. Estem a la ciutat assetjada de Sarajevo, on ningú pot entrar ni sortir i on morir és més fàcil que sobreviure. Cap dels dos amants pot ser el mateix ara que la mort els rodeja, però existeix alguna part de la seva humanitat perduda, com a víctimes o botxins, que puguin recuperar en retrobar-se? Tornaran a trobar-se? Al seu voltant, un soldat de l’ONU i un corresponsal de premsa es converteixen en testimonis i protagonistes al mateix temps del terror de la guerra. Allà plou cendra constantment, i aquí, a Barcelona, assistim a les Olimpíades, impassibles a la guerra.

https://www.facebook.com/Paradiso-99-1686158761622070/?fref=ts

Assaig a la Nau
Cartell promocional de l’obra
Representació a la Sala Atrium

 2n Premi – Cia. El Martell

Y-X O LA FIDELITAT DELS CIGNES NEGRES

Fotografia promocional de l’obra Y-Z

Si esteu llegint això és que ens estimeu. O que heu sentit alguna espècie d’atracció inesperada per una obra amb un títol tan desafortunat com Y-X (o La fidelitat dels cignes negres) i esteu intentant esbrinar de què tracta. O potser és que esteu secretament enamorats d’algun dels nostres actors i, per tal de tenir tema de conversa i quedar bé, us voleu assegurar que entendreu l’espectacle. Sigui com sigui, si esteu llegint aquesta sinopsi feta per encàrrec i a altes hores de la nit intentant combinar això del teatre amb qualsevol altra feina precària, és perquè heu sentit un impuls, per petit que sigui, vinculat a l’amor. Si és així, si heu sentit amor, amor vertader -el de les pel·lícules de Hollywood o el dels contes de fades-, només us fa falta seguir el vostre instint i venir a veure YX, un caramelet romàntic que hem cuinat a foc lent.

Això sí, si realment ens estimeu, més val que no torneu mai més al teatre i que no goseu anar a veure, no goseu ni somiar amb cap altre espectacle. Sou el nostre públic i, si ho féssiu, ens sentiríem profundament traïts. I ploraríem. Molt. I ploraríem. Molt.

https://www.facebook.com/ciaelmartell/?fref=ts

3r Premi – Carlos Perelló

DRAMABURG

“Bien-unidos ¡Bienvenidos a aquí! A la Gala de nuestra reconstrucción. A la reforma de nuestra identidad. Al diseño del deseo común. A la consolidación de la certeza a través de la forma de las cosas. La forma no es trivial. El conocimiento de la forma es la clave de la sabiduría. ¿Para qué venir hoy hasta aquí? ¡Para trascender!” Un jove periodista es capbussa dins les entranyes de l’esdeveniment més glamurós de l’any. Retransmetent en directe per a tot el món, vol, amb una única pregunta, despullar l’estrella principal de l’espectacle, deixant en evidència la seva superficialitat i inconsciència. Però la gala convertirà la puresa del periodista en part de l’espectacle, la corromprà i la utilitzarà per mantenir l’audiència al màxim fins a un final explosiu. Dramaburg és una reflexió sobre la civilització de l’espectacle. Sobre com convertim en producte tot allò que queda pur i natural en nosaltres, i que ens converteix en còmplices i turistes de la destrucció del nostre món.

https://www.facebook.com/Dramaburg-232528363801361/?fref=ts

About creacioadmin 79 Articles
La Nau Ivanow és un espai de residències d’arts escèniques que facilita a les companyies els recursos necessaris perquè puguin crear i desenvolupar-se en llibertat, sense que hagin d’encaixar en una línia artística concreta. Alhora, fomenta l’intercanvi d’idees i promou complicitats entre els creadors per mitjà de la convivència en espais de treball compartits.